PRAJITURA ALBA CA ZAPADA

decembrie 26, 2015




ENGLISH RECIPE HERE

Acest articol contine linkuri de afiliere

Prajitura Alba ca zapada este una dintre cele mai populare si indragite prajituri. Crema fina cu unt, dulce-acrisoara, si aromele delicate de vanilie si lamaie o transforma intr-o prajitura absolut delicioasa, de poveste :). In plus, se prepara cu ingrediente putine, ieftine si la-ndemana.
Desi prajitura Alba ca zapada este o prajitura cu foi, nu este greu de preparat si nici nu aveti ce sa gresiti la ea. Trebuie doar sa aveti grija sa nu tineti foile prea mult la cuptor pentru ca se coc foarte repede. 


Partea cea mai grea este sa asteptati sa se moaie foile, adica cel putin 6 ore dupa ce ati terminat de asamblat prajitura. Extrem de greu! :)
Va recomand si prajitura Carpati.
Aveti mai jos si reteta video.

Va invit sa va abonati si la canalul meu de YouTube ca sa fiti la curent cu cele mai noi retete.



Ingrediente necesare pentru a prepara prajitura Alba ca zapada (tava de 27/35cm):

Pentru foi:
- 2 oua
- 8 linguri de zahar
- 10 linguri de lapte
- 9 linguri de ulei
- 1 lingurita de amoniu pentru prajituri
- 1 lingurita zeama de lamaie sau otet (pentru stins amoniul)
- un praf de sare
- 500-550gr faina (cat cuprinde)

Pentru crema :
- 1l lapte
- 2 oua
- 200gr unt
- 1 fiola/ 2 lingurite esenta de vanilie
- 8 linguri de zahar
- 8 linguri de faina
- sucul de la 1-2 lamai (dupa gust)
- un praf de sare

Pentru decor :
- fulgi de cocos

Instrumente utile:
Mixer de mana TEFAL Prep'Mix HT450B38, 450W, 5 trepte viteza, functie Turbo, set 2 teluri, 2 carlige, alb&gri
Cuptor Electric Zilan Gusto, 38 L, 1500 W, Temperatura Ajustabila, Reglaj Timp, 2 Tavi Incluse, Gri

Mod de preparare reteta prajitura Alba ca zapada :


Reteta video (CC - subtitrare in limba romana)




Prepararea foilor pentru prajitura 
Am pus intr-un vas incapator cele 2 oua, zaharul, un praf de sare, laptele si uleiul si am mixat cam 2 minute ca sa se topeasca putin zaharul. Am pus amoniul intr-un recipient, am turnat peste el putina zeama de lamaie ( cam o lingurita) si l-am adaugat peste restul ingredientelor, amestecand usor ca sa se omogenizeze. Am inceput apoi sa adaug faina, treptat, amestecand in acelasi timp cu un tel.
Cand nu am mai putut amesteca, am inceput sa framant aluatul cu mana, continuand sa adaug faina. Cantitatea de faina poate sa difere in functie de marimea oualor si de tipul fainei. Trebuie sa obtinem un aluat moale si elastic care nu se mai lipeste de mana. La sfarsit am asezat aluatul pe suprafata de lucru presarata cu faina si l-am mai framantat un pic pentru a vedea daca mai are nevoie de faina. Am lasat apoi aluatul sa se odihneasca 20 de minute.
Foile pentru prajitura Alba ca zapada sunt niste foi foarte subtiri care se coc pe spatele tavii. Ca sa nu fiu nevoita sa mut foaia de aluat, intind foile direct pe hartia de copt. Ca sa-mi vie mai usor sa intind aluatul pe forma tavii si sa iasa toate foile la fel, am desenat conturul tavii pe hartia de copt :).
Dupa ce au trecut cele 20 de minute, am impartit aluatul in 4 parti egale. Am pastrat o bucatica de aluat iar pe celelalte 3 le-am pus deoparte.




Bucatica de aluat pastrata am asezat-o pe hartie de copt si, cu ajutorul unui sucitor, am intins o foaie foarte subtire. Am intepat foaia de aluat cu o furculita din loc in loc, ca sa nu se umfle, si am pus-o in cuptorul preincalzit (180ºC pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 8 minute. Timpul de coacere poate sa difere si trebuie sa aveti grija sa nu ardeti foile. Ele sunt gata in momentul in care isi schimba culoarea pe margini.
Am procedat la fel cu celelalte 3 bucatele de aluat.
Dupa ce am terminat de copt foile le-am lasat sa se raceasca si m-am apucat de crema.
Prepararea cremei pentru prajitura Alba ca zapada
Am pus deoparte o ceascuta de lapte rece iar restul de lapte l-am pus la incalzit pana a devenit fierbinte.
In timp ce se incalzea laptele am pus intr-un vas ouale, zaharul si un praf de sare si am mixat 1-2 minute. Am adaugat apoi cescuta de lapte rece si am mai mixat putin ca sa se omogenizeze.
Am adaugat si faina, treptat, mixand in acelasi timp. Am adaugat laptele fierbinte, treptat, amestecand in acelasi timp cu un tel (sau o lingura de lemn).
Dupa ce am adaugat tot laptele am pus intregul amestec pe aragaz, la foc mic, ca sa se ingroase. Trebuie amestecat continuu ca sa nu se prinda sau sa se formeze cocoloase. Este gata in momentul in care incepe sa bolboroseasca.
Am lasat crema astfel preparata sa se raceasca. Dupa ce s-a racit, am adaugat esenta de vanilie si sucul de la 2 lamai. Lamaile pot fi mai dulci sau mai acre, pot avea mai mult sau mai putin suc si cel mai bine este sa gustati crema si s-o potriviti dupa gust.
In continuare am adaugat untul moale, treptat, mixand in acelasi timp ca sa se omogenizeze. Am obtinut o crema fina si aromata :).
Asamblarea prajiturii Alba ca zapada
Am impartit mai intai crema in 4 parti, a patra parte (ultimul strat) ceva mai mica decat celelalte.
In tava tapetata cu folie alimentara am asezat o foaie de prajitura, am intins crema pe toata suprafata ei iar deasupra am asezat o alta foaie de prajitura. Trebuie sa manevrati foile cu grija deoarece se rup destul de usor.
A urmat al doilea strat de crema peste care am pus cea de-a treia foaie, apoi al treilea strat de crema si, peste el, ultima foaie.
Am acoperit si ultima foaie cu crema, am presarat deasupra fulgi de cocos si am impachetat bine prajitura in folie alimentara. Peste prajitura Alba ca zapada trebuie pus un tocator/tava iar deasupra ceva greu si apoi tinuta la frigider cel putin 6 ore (sau peste noapte) ca sa se moaie foile. Ce-am gasit eu sa pun peste prajitura: carticele de la copii si 2 cutii de lapte :)
Eu am verificat prajitura Alba ca zapada dupa aproximativ 5 ore si foile deja se muiasera dar am lasat-o sa stea peste noapte. Dupa ce am desfacut-o din folie am mai presarat deasupra fulgi de cocos. O taiati dupa plac in patratele, dreptunghiuri sau romburi. 
Noi am servit cu mare pofta prajitura Alba ca zapada la micul dejun in dimineata de Craciun :). Delicioasa!
Spor la gatit!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

6 comentarii

  1. la ce temperatura se coace foia?

    RăspundețiȘtergere
  2. Am facut si eu pt prima oara Alba ca zapada.foarte buna.doar ca eu mai am de invatat pana intind foile cum trebuie,oricum chiar daca au fost mai strambe foile,am taiat colturile,am portionato si a fost ok.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. O prajitura spronica si delicioasa! Eu o fac de sarbatori

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o prajitura perfecta pentru sarbatori, in special pentru Craciun!

      Ștergere

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...